Exposición en Barcelona, España

Col·lecció, 1955-1965

Dónde:
Fundación Antoni Tàpies / Aragó, 255 / Barcelona, España
Cuándo:
19 ene de 2016 - 22 may de 2016
Inauguración:
19 ene de 2016
Comisariada por:
Organizada por:
Artistas participantes:
Enlaces oficiales:
Web 
Descripción de la Exposición
Tot coincidint amb l'exposició Documents d'acció. Obres de les col·leccions Anthony Denney i Daniel Cordier (1947-1965), la Fundació Antoni Tàpies ofereix una selecció del fons de la Col·lecció. Comissariada per Núria Homs, se centra en la dècada en què Antoni Tàpies va esdevenir un artista de ressò internacional. La imatge pública de Tàpies va adquirir una categoria de referent que el connectava amb la pintura de l'expressionisme abstracte i amb la voluntat de fer de la subjectivitat un material de primer ordre. Si bé les matèries cobraren un protagonisme insòlit, la capacitat d'acollir significats múltiples el va convertir en prototip de l'artista modern. La seva imatge pública va adquirir una categoria icònica que el connectava amb la pintura de l’expressionisme abstracte i la voluntat de fer de la subjectivitat un material de primer ordre. Si bé les matèries cobraren un protagonisme insòlit, la capacitat d’acollir significats múltiples i l’allunyament dels continguts ... més literaris i narratius que van predominar en l’època anterior el van convertir en un prototip de l’artista modern. Vers 1954-1955 es va produir en l’obra d’Antoni Tàpies un canvi significatiu, fruit d’experiències anteriors i d’influències i afinitats, que va suposar l’inici de la maduresa del seu art. L’interès per l’expressivitat de determinats materials, que Tàpies ja havia manifestat a la dècada de 1940, va donar lloc a unes obres que tenien una aparença de mur, i que es caracteritzaven per la densitat de les textures i per l’ús d’una gamma de colors limitada en què hi destacaven el gris, el marró i l’ocre. Amb aquestes obres Tàpies va assolir el reconeixement nacional i internacional, sobretot a partir de finals de la dècada de 1950 i principis de la de 1960. En la projecció de la seva obra cal destacar el paper que van jugar, d’una banda, la galerista novaiorquesa Martha Jackson, amb la qual Tàpies va començar a exposar a finals de 1953, i, de l’altra, el tàndem format pel crític d’art Michel Tapié, exponent teòric de l’informalisme, i Rodolphe Stadler, que va obrir la seva galeria a París la tardor de 1955. L’exposició Col·lecció, 1955-1965 se centra en aquest període, i mostra obres i documents de la Col·lecció i de l’Arxiu de la Fundació, al costat d’alguns préstecs significatius de col·leccions privades. La mostra es completa amb la projecció del documental Tàpies (1969), de Clovis Prévost, produït per Maeght, París.

 

 
Imágenes de la Exposición
Antoni Tàpies. Tela ventruda, 1965 (c) Col·lecció particular, Barcelona

Entrada actualizada el el 15 ene de 2016

¿Te gustaría añadir o modificar algo de este perfil?

Infórmanos si has visto algún error en este contenido o eres este artista y quieres actualizarla. ARTEINFORMADO te agradece tu aportación a la comunidad del arte.

¿Quieres estar a la última de todas las exposiciones que te interesan?

Suscríbete al canal y recibe todas las novedades.

Recibir alertas de exposiciones

Plan básico

Si eres artista o profesional… ¡Este plan te interesa! (y mucho)

  • Sube y promociona eventos y exposiciones que hayas creado o en los que participes ¡Multiplicarás su visibilidad!
  • Podrás publicar (y también promocionar) hasta 100 obras tuyas o de tus artistas. ¡Conecta con tus clientes desde cada una de ellas!
  • Disfruta de acceso a todo el contenido PREMIUM y al Algoritmo ARTEINFORMADO (Ecosistema AI e Indice AI de Notoriedad de artistas iberoamericanos).
  • Mantendremos actualizada tu perfil o la de tus artistas. Además, podrás contactar con los gestores de otras.