Exposición en Rotterdam, Zuid-Holland, Holanda

Those bastard in caps come to have fun and relax by the seaside instead of continuing to work in the factory

Dónde:
Tent Rotterdam / Witte de Withstraat, 50 - 3012BR / Rotterdam, Zuid-Holland, Holanda
Cuándo:
01 may de 2015 - 05 jul de 2015
Inauguración:
01 may de 2015 / 18:00
Organizada por:
Artistas participantes:
Enlaces oficiales:
Web 
Descripción de la Exposición
This solo exhibition of Priscila Fernandes brings together a selection of her most recent installations and newly developed work. Fernandes (b. 1981, Portugal, based in Rotterdam) questions the influence of artistic processes such as creativity and non-conformism in education, labor and play and how these are used for both practical and ideological purposes. For The Book of Aesthetic Education of the Modern School (2014), Fernandes transforms TENT’s main room into an installation with a double function: it is both an artwork and a temporary classroom. The installation, inspired by the radical ideas of the Escuela Moderna (Modern School, Barcelona 1901–06), features Fernandes’s book ¿Y El Arte?, which sheds light on the different debates that could have formed part of the Escuela Moderna pedagogical doctrine in relation to art. The book raises questions about art and education, and the role of art in shaping a new society. In collaboration with Fernandes, Piet ... Zwart Institute’s Master of Education in Arts will use the facilities for workshops, student meetings and a number of public lectures in order to map the field in which educators, curators and artists move. The title of Fernandes’s solo exhibition refers to a French newspaper article from 1936 and to Fernandes’s interest in questions pertaining to the relationship between labor and leisure time in our highly productive society. Fascinated by the rational painting technique of French pointillists derived from their anarchist ideals, Fernandes dissects the foundations of their visual language in a series of photographs and paintings. The themes in the work of the Neo-Impressionists changed gradually from the depiction of urban social issues to painting idyllic landscapes in the coastal towns of the Mediterranean. This development anticipates the rise of mass tourism and changing notions of labor and leisure. What is the position of art and the artist in shaping society, and how do society and its values influence the works of artists?

 

 

Entrada actualizada el el 08 dic de 2017

¿Te gustaría añadir o modificar algo de este perfil?

Infórmanos si has visto algún error en este contenido o eres este artista y quieres actualizarla. ARTEINFORMADO te agradece tu aportación a la comunidad del arte.

¿Quieres estar a la última de todas las exposiciones que te interesan?

Suscríbete al canal y recibe todas las novedades.

Recibir alertas de exposiciones

Servicio Promoción

¡Dale más visibilidad a tu evento!

  • Accede a la mayor y más atractiva comunidad del arte iberoamericano de forma rápida, eficaz y económica.
  • Obtendrás una posición destacada en todas las secciones de ARTEINFORMADO, priorizando a los usuarios de la ciudad/país del evento.
  • Multiplica las visitas a la perfil de tu exposición.
  • Te garantizamos un mínimo de 25.000 impresiones cada 15 días. Además, podrás hacer un seguimiento en tiempo real de todas tus visitas diarias.
Premio
28 nov de 2023 - 31 ago de 2024

Madrid, España

Exposición
Desde 21 mar de 2024

Galería Elvira González / Madrid, España

Formación
21 sep de 2023 - 04 jul de 2024

Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (MNCARS) / Madrid, España

Exposición Online
17 feb de 2024 - 06 abr de 2024

Online

¿Quieres estar a la última de todas las exposiciones que te interesan?

Suscríbete al canal y recibe todas las novedades.

Recibir alertas de exposiciones