Artista

Andrea Büttner

1972 en Stuttgart, Baden-Wurttemberg, Alemania
Cortesía de la artista y Kunsthalle Wien. Fotografía de Maximilian Pramatarov
Residencia:
Reside en London, London, City of, Reino Unido
Ferias en las que participa con OBRA :
Profesionales con obra:
Enlaces oficiales:
Web 
Descripción del Artista
Andrea Büttner (b. 1972 / Stuttgart, Germany) lives and works in London (GB) and Berlin (DE). She studied at the Royal College of Art, London, Humboldt University of Berlin and Berlin University of the Arts. Selected solo exhibitions include Andrea Büttner, Musée Régional d’Art Contemporain, Sérignan, France (2016); Beggars and iPhones, Kunsthalle Wien, Austria (2015); Andrea Büttner, David Kordansky Gallery, Los Angeles, USA (2016); Andrea Büttner, Walker Art Center, Minneapolis, USA (2015), BP Spotlight: Andrea Büttner, Tate Britain, London, UK (2014); and Andrea Büttner. 2, Museum Ludwig, Cologne, Germany (2014). Recent group shows include Documenta 13 (2012); Broken White, Van Abbe Museum, Eindhoven, Netherlands (2016), and British Art Show 8, UK touring exhibition (2016). In 2017, she has presented solo exhibitions at the Kunst Halle Sankt Gallen (CH) and Hammer Art Museum, Los Angeles (US), among others. She is one of the four finalists of Turner Prize 2017, the most prestigious award ... in UK. Andrea Büttner’s diverse practice encompasses printmaking, sculpture, painting, film and collaborative projects. Her subjects are equally broad ranging, exploring topics including botany, Catholicism, philosophy and art history. She often references other artists and thinkers including HAP Grieshaber, Immanuel Kant, Gwen John, Martin Kippenberger, Dieter Roth and Simone Weil. Büttner was first celebrated for her bold use of what is often seen as unfashionable media, namely woodcut and glass painting. Ideas of shame, vulnerability, poverty and embarrassment run throughout her work, countering the romantic and heroic nature associated with much artistic practice. Büttner frequently references the limitations of the body, often painting the gallery walls as high as she can reach and using materials known for their fragility such as unfired clay. In a recent body of work the artist has transcribed the smudges left behind on her iPhone screen into colourful etchings that recall mid-century Gestural Abstraction. Once again the overlooked and undervalued is brought into the physical gallery space, giving care and attention to a residual mark left by a human body on a digital device.

 

 

Entrada actualizada el el 01 feb de 2023

¿Te gustaría añadir o modificar algo de este perfil?

Infórmanos si has visto algún error en este contenido o eres este artista y quieres actualizarla. O si lo prefieres, también puedes ponerte en contacto con su autor. ARTEINFORMADO te agradece tu aportación a la comunidad del arte.

¿Quieres estar a la última de todas las exposiciones que te interesan?

Suscríbete al canal y recibe todas las novedades.

Recibir alertas de exposiciones

Servicio Promoción

¡Dale más visibilidad a tu evento!

  • Accede a la mayor y más atractiva comunidad del arte iberoamericano de forma rápida, eficaz y económica.
  • Obtendrás una posición destacada en todas las secciones de ARTEINFORMADO, priorizando a los usuarios de la ciudad/país del evento.
  • Multiplica las visitas a la perfil de tu exposición.
  • Te garantizamos un mínimo de 25.000 impresiones cada 15 días. Además, podrás hacer un seguimiento en tiempo real de todas tus visitas diarias.
Premio
05 abr de 2024 - 05 may de 2024

Madrid, España

Exposición
20 abr de 2024 - 31 may de 2024

Galería Pedro Cera - Madrid / Madrid, España

Formación
21 sep de 2023 - 04 jul de 2024

Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (MNCARS) / Madrid, España

Exposición Online
¡Sigue informado desde nuestro canal!

Recibe las noticias de nuestras ediciones de España, Brasil, Colombia, Chile, Portugal, Argentina y México

Recibir alertas de noticias