Exposición en

101 Drawings

Dónde:
Cuándo:
12 ene de 2018 - 24 feb de 2018
Inauguración:
12 ene de 2018
Horario:
De martes a sábado de 10am – 6pm
Organizada por:
Enlaces oficiales:
Web 
Etiquetas:
Descripción de la Exposición
Works by John Ahearn, Matthew Benedict, Fernando Bryce, Carlos Bunga, Michael Buthe, Willie Cole, Eugenio Dittborn, Víctor Grippo, Mona Hatoum, Diango Hernández, Emily Jacir, Robert Kinmont, Stefan Kürten, Jorge Macchi, Rita McBride, Ree Morton, Sylvia Plimack Mangold, and Paul Thek will be on view through February 24th. The exhibition brings together a dynamic array of approaches to the art of drawing, from the representative and expressive to the conceptual. It presents the works of artists engaged in explorations of different materials and processes, from traditional forms of representation such as line drawing, ink, and watercolor to alternative processes that challenge conventional notions of drawing such as collage, text, scorch, or perforations. For artists such as Diango Hernández and Michael Buthe, drawing is an almost daily activity that is integral to their artistic practice. Others turn to works on paper as the medium best suited to express specific concepts. While ... Stefan Kürten and Sylvia Plimack Mangold’s works on paper relate to some of their larger works on canvas, they are not studies for but iterations of these subjects in a different medium. John Ahearn’s portraits and Víctor Grippo’s diagrams reflect their practices in a more oblique way. A seemingly conventional gouache on paper, Matthew Benedict’s work, Foundering Dragger (2016), reinvigorates a graphic style reminiscent of early twentieth century adventure story drawings to imbue the image with narrative allusions commonly associated with the art of illustration. Paul Thek’s expressive seascape, Sea series (1975) makes use of an unconventional material – a spread from the International Herald Tribune − as the surface for gestural brushstrokes. While alluding to the artist’s sojourns on the Italian island of Ponza, the work’s use of newspaper and the exposed date point to the diaristic and fleeting nature of experiences. Unique in its materials is Mona Hatoum’s Clouds (22) (2008). For this work, Hatoum has traced the contours of incidental grease stains on a take-away plate with red ink, resulting in what appears as the map of an archipelago. The inherent randomness of these delineations and territories serves to question the line drawing practice of cartography.

 

 
Imágenes de la Exposición
Matthew Benedict, Foundering Dragger, 2016

Entrada actualizada el el 04 ene de 2018

¿Te gustaría añadir o modificar algo de este perfil?

Infórmanos si has visto algún error en este contenido o eres este artista y quieres actualizarla. ARTEINFORMADO te agradece tu aportación a la comunidad del arte.

¿Quieres estar a la última de todas las exposiciones que te interesan?

Suscríbete al canal y recibe todas las novedades.

Recibir alertas de exposiciones

Club AI

Si amas el arte…¡querrás formar parte de nuestro club!

  • Organiza tus alertas sobre los temas que más te interesan: exposiciones, premios y concursos, formación… ¡Elige dónde, cómo y cuándo!
  • Entérate de todo lo que sucede en nuestros boletines de noticias.
  • Te mostramos la información que más se ajuste a tus preferencias.
  • Sigue a tus artistas, profesionales, galerías o museos favoritos. ¡Recibirás una notificación cada vez que actualicen contenido!
Premio
05 abr de 2024 - 05 may de 2024

Madrid, España

Exposición
20 abr de 2024 - 31 may de 2024

Galería Pedro Cera - Madrid / Madrid, España

Formación
21 sep de 2023 - 04 jul de 2024

Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (MNCARS) / Madrid, España

Exposición Online
26 mar de 2024 - 29 abr de 2024

Online

¿Quieres estar a la última de todas las exposiciones que te interesan?

Suscríbete al canal y recibe todas las novedades.

Recibir alertas de exposiciones