Descripción de la Exposición
A cura d'Alexandra Laudo.
Amb obres de Martínez Bellido, Francele Cocco, Estampa, Juan David Galindo, Mateo Maté, Pere Noguera, Daniela Ortiz, Lurdes R. Basolí, Mercè Soler, Diana Tamane.
Al llarg de la història, la major part de la humanitat ha viscut de forma anònima. Durant segles van ser poques les persones que podien testimoniar públicament la seva vida o deixar constància del seu aspecte a través de relats biogràfics i de retrats. Actualment, amb l’auge dels mitjans de comunicació de masses, les noves tecnologies i la cultura digital, els recursos per a produir imatges i relats autoreferencials s’han democratitzat enormement, com també les possibilitats de compartir-los entre un immens nombre de persones, tant conegudes com desconegudes. Deia Roland Barthes que la vida privada és aquella zona de l’espai i el temps en què no som una imatge.
En un moment en què multitud d’expressions i imatges autoreferencials saturen les xarxes i en què impera una cultura orientada a la constant exposició i manifestació pública del jo, potser la vida i l’autobiografia poden existir només com una dissidència, com una resistència a aquesta proliferació de manifestacions, com una antibiografia. L’exposició “Antibiografia” presenta una selecció d’obres d’artistes contemporanis que s’aproximen críticament a la imatge biogràfica i al retrat, i que a través de la iconoclàstia, la supressió, l’opacitat i l’evasió ens conviden a reflexionar sobre la relació entre imatge i identitat, entre vida, memòria i mirada.
Exposición. 18 abr de 2024 - 26 may de 2024 / Fundació Forvm per la Fotografia - Casa Canals / Tarragona, España
Exposición. 30 abr de 2025 - 14 sep de 2025 / Varios espacios de Madrid y otras ciudades españolas / Madrid, España
Formación. 08 may de 2025 - 17 may de 2025 / Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (MNCARS) / Madrid, España