Exposición en Barcelona, España

Cançó de Pedro Costa

Dónde:
La Virreina Centre de la Imatge / La Rambla, 99 / Barcelona, España
Cuándo:
21 oct de 2022 - 23 abr de 2023
Inauguración:
21 oct de 2022
Comisariada por:
Artistas participantes:
Etiquetas:
Descripción de la Exposición
Primera mostra en el context espanyol del cineasta portuguès Pedro Costa (Lisboa, 1959). Es presenten un seguit de treballs realitzats ex professo per a La Virreina Centre de la Imatge sota el nom de Cançons, en què l’autor aprofundeix sobre com la paraula interpel·la, musicalment i plàstica, els diversos règims de les imatges en moviment. Divendres 21 d’octubre, a les 11 h, a La Virreina Centre de la Imatge (La Rambla, 99) tindrà lloc la presentació de les exposicions: Cançó de Pedro Costa; Jean Wyllys: Desexili, i Art Larson: L’ombra del pixapins. La roda de premsa comptarà amb les intervencions dels artistes Pedro Costa, Jean Wyllys i Art Larson, i dels comissaris de les mostres, Javier Codesal i Valentín Roma. Cançó de Pedro Costa és una exposició que s’articula a partir de deu obres, cinc realitzades expressament per a La Virreina Centre de la Imatge. Pedro Costa (Lisboa, 1959) és un dels ... cineastes més apreciats pels nous públics de cinema i per la crítica internacional, sobretot des de la realització de No quarto da Vanda (2000). El seu darrer llargmetratge, Vitalina Varela (2019), va rebre el Lleopard d’Or al millor film al Festival de Locarno. Després d’exercir com a diputat federal amb el Partit Socialisme i Llibertat (PSOL) entre el 2010 i el 2018, Jean Wyllys (Alagoinhas, Brasil, 1974) es va veure forçat a exiliar-se l’any 2020 per haver patit amenaces de mort i persecucions homòfobes i racistes. Desexili aplega gairebé un centenar de dibuixos, composicions i collages realitzats per Wyllys durant aquest desterrament. Es tracta d’una mena de bitàcola amb què l’artista narra les seves maneres de prendre la paraula i polititzar l’existència. A L’ombra del pixapins, Art Larson (San Diego, 1962) qüestiona la relació entre l’obra que veiem i l’artista que l’ha creat. Destaca la perspectiva del foraster, l’observador que es reconeix a ell mateix en allò que es passa per alt. Mostra el residu dels moments ordinaris, acumulat al llarg d’una vida, i l’ombra de l’artista que no deixa rastre en el paisatge, però que en forma part.

 

 

Entrada actualizada el el 23 oct de 2022

¿Te gustaría añadir o modificar algo de esta ficha?

Infórmanos si has visto algún error en este contenido o eres este artista y quieres actualizarla. ARTEINFORMADO te agradece tu aportación a la comunidad del arte.

¿Quieres estar a la última de todas las exposiciones que te interesan?

Suscríbete al canal y recibe todas las novedades.

Recibir alertas de exposiciones

Plan Avanzado

¡Posiciona tu galería o museo a través de nuestra plataforma!

  • Publica y promociona hasta 500 obras de tus artistas.
  • Contacta con tus clientes potenciales desde cada una de ellas ¡No cobramos comisiones!
  • Da mayor visibilidad a tus eventos o exposiciones ¡Te garantizamos un acceso destacado a todas ellas!
  • Accede al Algoritmo de ARTEINFORMADO y mantente informado sobre los artistas con mayor crecimiento en los últimos 5 años.
  • Conecta con la gente del sector como artistas o coleccionistas a través de sus fichas.
Exposición Online
02 oct de 2020 - 02 oct de 2030

Online

Exposición
28 mar de 2023 - 09 jul de 2023

Museo Nacional del Prado / Madrid, España

Formación
06 oct de 2022 - 30 jun de 2023

Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) / Valencia, España

¿Quieres estar a la última de todas las exposiciones que te interesan?

Suscríbete al canal y recibe todas las novedades.

Recibir alertas de exposiciones