Descripción de la Exposición
A partir del proper 26 de novembre, Perico Pastor presenta la vuitena producció artística que mostra a La GaLeRia, amb el títol Despertar.
L’artista ens proposa una exposició concebuda per il·lustrar i compartir amb l’espectador les vivències d’un procés de recuperació personal després del despertar d’un coma d'unes setmanes.
Creador i lluitador incansable, en aquest cas Perico ha fet de l’art la seva taula de salvament. Un centenar de quadres de diversos formats i mides són el fruit d’un treball començat el passat 7 de gener i que ha durat fins ara, el moment d’exposar-lo.
Les obres es divideixen en dos blocs diferenciats entre l’abans i el després d’un accident o d’una malaltia greu. Així, mentres unes ens inspiren amb el que féiem o podíem fer en una aparent normalitat, les altres ens traslladen al món que es genera a partir d’un fet traumàtic important i desprenen l'esperit de superació, la conciència corporal i l'agraïment sincer cap les persones que ens ajuden a recuperar la vida.
Mitjançant les eines amb les que millor treballa –paper, pinzells, tinta xinesa i aquarel·les– aboca el seu gest amb traç ràpid, simbòlic i sempre connectat a la vida qüotidiana, fet que el caracteritza com un dels il·lustradors més ben dotats i estimats aquí i arreu.
Perico Pastor (La Seu d’Urgell, 1953) va treballar uns anys com a il·lustrador a Nova York per a diaris com el New York Times. Des de 1990 exposa periòdicament a la Sala Parés de Barcelona, entre altres, a més d’exposar a La GaLeRia. Destaquen les exposicions internacionals a la Galeria Pierre Parat de París (1987), a 19 Ninety-Seven de Hong Kong (1988) i al Marimura Art Museum de Tòquio (1990); a l’Elyse Good Fine Arts (1994) de Nova York i a Commenoz Gallery de Miami (1993–95). La seva obra és present en col·leccions com el Macba, Fundació La Caixa, Banco de España o la ciutat de Toquio. Cal destacar que ha exposat al Museu d’Art Jaume Morera, al Museu del Tabac d’Andorra, a l’Institut Cervantes de Pequín, etc.
Exposición. 30 abr de 2025 - 14 sep de 2025 / Varios espacios de Madrid y otras ciudades españolas / Madrid, España
Formación. 08 may de 2025 - 17 may de 2025 / Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (MNCARS) / Madrid, España