Exposición en Nueva York, New York, Estados Unidos

Rimbaud

Dónde:
I-20 Gallery / 557 West 23rd Street / Nueva York, New York, Estados Unidos
Cuándo:
24 jun de 2004 - 06 ago de 2004
Inauguración:
24 jun de 2004 / 18:00
Precio:
Entrada gratuita
Organizada por:
Enlaces oficiales:
Web 
Descripción de la Exposición
RIMBAUD, curated by Max Henry. Artists: Andisheh Avini, Tracy Baran, Stefan Brüggemann, Juan Matos Capote, Milena Dragicevic, Köken Ergun, Janine Gordon, Daniel Guzman, Esther Harris, Karen Heagle, Charles LaBelle, Keith Mayerson, Fiorenze Menini, Paul P, Erik Parker, Poka-yio, Sam Samore, Josh Smith, and Kelley Walker. "I loved the desert, dried orchards, faced shops and tepid drinks. I dragged myself through stinking alleys and, eyes closed, I offered myself to the sun, the God of fire..." Rimbaud, "A Season in Hell" On June 24, I-20 will present its third group show, Rimbaud, guest curated by Max Henry. French Symbolist poet Arthur Rimbaud is the archetypical anti-hero known for his visionary poetry, rebellion from social convention, and journeys to unexplored lands. The works in the show allude to Rimbaud's life while remaining firmly rooted in contemporary art currents. Artists in these works retreat into a labyrinth of personal, idiosyncratic realms distrustful of the surrounding post-9/11 ... culture of corruption, violence and dissonance. A sense of Rimbaud's 'otherness' and 'derangement of the senses' is conveyed. You might say that the doomed 'poet maudit' anticipated much of today's geo-political dislocation, and, as 'seers' the artists in this show reflect the present day conditions. For the exhibition, in place of master narratives we get (through a variety of media and styles) what visually amounts to the irregular cadences in Rimbaud's free verse. This is information-age Romanticism with multi-faceted ties to literature, music and painting. In the role of egoistic creator the artist constructs a surrogate otherworldly iconography. The overall working methodology is not a pastiche but a distillation of technologically induced overload. There is a reaction of the social disorder with historical antecedents. Voicing the monstrous, the remote, the absurd and the decadent, the artists in Rimbaud transcend the inadequacy and guilt of the moment.

 

 

Entrada actualizada el el 10 jul de 2019

¿Te gustaría añadir o modificar algo de este perfil?

Infórmanos si has visto algún error en este contenido o eres este artista y quieres actualizarla. O si lo prefieres, también puedes ponerte en contacto con su autor. ARTEINFORMADO te agradece tu aportación a la comunidad del arte.

¿Quieres estar a la última de todas las exposiciones que te interesan?

Suscríbete al canal y recibe todas las novedades.

Recibir alertas de exposiciones

Plan básico

Si eres artista o profesional… ¡Este plan te interesa! (y mucho)

  • Sube y promociona eventos y exposiciones que hayas creado o en los que participes ¡Multiplicarás su visibilidad!
  • Podrás publicar (y también promocionar) hasta 100 obras tuyas o de tus artistas. ¡Conecta con tus clientes desde cada una de ellas!
  • Disfruta de acceso a todo el contenido PREMIUM y al Algoritmo ARTEINFORMADO (Ecosistema AI e Indice AI de Notoriedad de artistas iberoamericanos).
  • Mantendremos actualizada tu perfil o la de tus artistas. Además, podrás contactar con los gestores de otras.
Premio
05 abr de 2024 - 05 may de 2024

Madrid, España

Exposición
13 abr de 2024 - 25 may de 2024

Galería Elba Benítez / Madrid, España

Formación
21 sep de 2023 - 04 jul de 2024

Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (MNCARS) / Madrid, España

Exposición Online
16 abr de 2024 - 19 may de 2024

Online

¿Quieres estar a la última de todas las exposiciones que te interesan?

Suscríbete al canal y recibe todas las novedades.

Recibir alertas de exposiciones