El MUSAC de León posee una de las mejores colecciones de arte contemporáneo del país. Aquí tienes una selección de su director¡
Carles Guerra – Cortesía de Lo Pati Centre d’Art
17
nov 2018
20
ene 2019

Compártelo en redes

Cuándo: 17 nov de 2018 - 20 ene de 2019
Inauguración: 17 nov de 2018 / 19:00
Dónde: Lo Pati. Centre d'Art - Terres de l'Ebre / Gran Capità, 38-40 / Amposta, Tarragona, España
Organizada por: Lo Pati. Centre d'Art - Terres de l'Ebre
Artistas participantes: Carles Guerra Rojas
Publicada el 05 mar de 2018      Vista 72 veces

Descripción de la Exposición

Carles Guerra (Amposta, 1965) ha presentat a Lo Pati – Centre d’Art Terres de l’Ebre, TREBALLS. Sense compensació, una exposició de gran format en la qual exhibeix algunes de les últimes peces que va crear per a ser exposades i que ara ha cedit al centre d’art. Daten dels anys 90 i totes les va bastir al taller de fusteria del seu pare, a Amposta. Són obres pensades per posar en qüestió la finalitat artística, ja que per crear-les va fer servir criteris més propis d’un ofici que del món de l’art. Una estratègia premeditada per aprofundir en la seua reflexió al voltant del món del treball i de la (im)productivitat lligada a la cultura i l’art. “Allò que més em preocupava en aquell moment era posar en dubte les formes de valorar el treball artístic”, explica. Així entre les peces recuperades hi ha dos plataformes de fusta damunt les quals reposa un vidre amb un gran esclat de gotes de tinta negra que simula l'aura pròpia dels objectes sagrats. Es tracta d’una referència clara a l’estada de l’artista a la Rússia de la Perestroika on va visitar una església on en lloc d’icones sagrades hi havia màquines i estadístiques. “Era la sacralització del treball del món soviètic”, apunta. L’exposició d’ara, amb peces i instal·lacions que mai s’havien exposat juntes, recupera en gran part aquesta reflexió de Guerra sobre el món del treball i a l’hora li serveix per posar valor la condició local de les obres. Les va fer al taller del seu pare, treballant colze a colze amb ell com havia fet als setze anys. “La idea no és recuperar o tornar enrere, però sí que és veritat que la condició local aquí té molt de pes. El lloc on has viscut de menut, on has crescut... Aquest edifici és on hi havia el pati del meu parvulari”, argumenta en referència al centre d’art. D’aquí també que a l’exposició juntament amb les peces i instal·lacions creades hi hagi un mural negre tacat de pilotades verd fluorescent per recordar aquell Carles Guerra que donava cops de pilota contra les parets del carrer on vivia. També hi ha una referència explícita a un grup de rock local, Atzucat, integrat pels germans Porres, que permet lligar aquest context local i laboral amb l’explotació comercial de la imatge de la joventut. Les peces les ha cedit a Lo Pati d’una manera conseqüent. “És un treball que s’ha de quedar aquí perquè és aquí on han sorgit les motivacions. Avui en dia que tot circula aquesta immobilitat m’atreu i pot acabar donant un valor afegit al sentit que ja tenien aquestes peces”, assenyala Aquesta exposició li ha servit a Carles Guerra per fer autoanàlisi personal i recuperar un moment clau de la seua trajectòria vital i artística. Als anys 90 és quan va deixar enrere la seua identitat de pintor plàstic per explorar altres terrenys també lligats a l’art contemporani com la docència, la recerca o la gestió cultural. De fet, ha estat al capdavant d’alguns dels principals equipaments culturals del país: actualment de la Fundació Tàpies, on és el director, i anteriorment de la Virreina o el Macba.

Documentos relacionados

Actualizado

el 07 dic de 2018 por ARTEINFORMADO

Contactar

¿Quieres contactar con el gestor de la ficha?

Descubre más obras en ARTEINFORMADO

{{ artwork.title | limitTo:16 }}, {{ artwork.year }}
{{ artwork.artistName | limitTo:28 }}
Compártelo en redes
13 dic - 09 feb
Est_Art Espacio de Arte - Espacio Multipropuestas Granja4 / Alcobendas, Madrid, España
ArtCity

Descárgate ArtCity, la app que te dice que exposiciones tienes cerca.

Más información

¡Suscríbase y reciba regularmente nuestro Boletín de Noticias del Mercado del Arte!

Suscribirme
volver arriba